Finland Trophy Retro 2023 – Yleisöälue ja kilpailukeskus: Syväsmäentie 83, Syväsmäki/ Hirvensalmi
Tuokset – Finland Trophy Retro 2023
ORIGINAL | ||||
sija | NRO | Tiimi | Auto | Pisteet |
1 | 1 | Kolme pientä porsasta | Suzuki sj413 | 430 |
2 | 7 | Team PäHäMa | Pajero | 330 |
3 | 2 | Team Pintapeto | Suzuki sj410 | 320 |
4 | 8 | PäHäMä papat | LR Defender | 165 |
5 | 3 | HarbourCruisers/MadMoose | Nissan Tervaamo | 155 |
6 | 4 | Semi-Stuck | Suzuki Vitara | 150 |
7 | 5 | Kummajätkä OT | Suzuki sj410 | 85 |
8 | 6 | Etsaman kaalimato | Suzuki sj410 | 60 |
STANDARD | ||||
sija | NRO | Tiimi | Auto | Pisteet |
1 | 13 | Pamaas1 | Suzuki sj410 | 545 |
2 | 23 | Offroadteam RuuTi #2 | RJ70 tasmanian devil | 455 |
3 | 29 | Team Syväjumi | Laikka Pajero | 440 |
4 | 11 | RS-232 (9600 8-N-1 ) | Suzuki | 400 |
5 | 12 | Team Turtlesmunat | Jeep Cherokee XJ | 395 |
6 | 25 | Team Kenoparrat | Uaz Cabriolet evo3 | 350 |
7 | 28 | Etsaman Nuoriso-osasto | Nissan Patrol | 310 |
8 | 18 | Savon Suharit | Suzuki sj413 | 290 |
9 | 17 | Team Naapero | Suzuki sj410 | 28O |
10 | 26 | Team Tärppi | Toyota Land Cruiser lj70 | 280 |
11 | 19 | Paharasti | Toyota Land Cruiser | 250 |
12 | 14 | Gee | Mersu G | 230 |
13 | 9 | HumppamotorS | Suzuki sj410 | 215 |
14 | 10 | Team Eksyneet Eunukit | Suzuki sj410 | 210 |
15 | 27 | #Atenrengit | Toyota Land Cruiser rj70 | 210 |
16 | 30 | Askolan Offroad | LR Discovery | 210 |
17 | 24 | HBC Suzuki | Suzuki Sj410 | 195 |
18 | 15 | #eijasponssaa, Madmoose Racing | Nissan Terrano | 155 |
19 | 20 | Karjalan kahluu | Toyota lj70 | 150 |
20 | 21 | Never Satisfied | Range Rover | 125 |
21 | 31 | PVK Racing | Pajero | 120 |
22 | 22 | Mikkelin Rutisevat Tunkkarit | Mitsubishi Pajero | 50 |
DNS | DNS | Lepsämän Löysät/Mad Moose Racing | Toyota LJ | 0 |
MODIFIELD | ||||
sija | NRO | Tiimi | Auto | Pisteet |
1 | 33 | Rossila Racing Team | Kippo Suzuki | 635 |
2 | 34 | 4x4parts.fi racing team | Jeep Wrangler | 560 |
3 | 42 | Offroadteam RuuTi | Suzuki Jimba | 550 |
4 | 52 | Myrskylyhty | Suzuki Samurai | 445 |
5 | 50 | Relax | Puolukka | 410 |
6 | 44 | E&J | Jeep Cherokee | 360 |
7 | 47 | Stonevillage Meat Team | Datsun Patrol | 305 |
8 | 48 | Mikkelin Romu | Toyota hj 61 | 300 |
9 | 49 | Kumiankka | BBC suzuki | 260 |
10 | 38 | Pähäma/Ruuhimäki ua | Toyota Land Cruiser hj60 | 250 |
11 | 35 | #ajaavaan | Toyota | 235 |
12 | 32 | Hauhon Harhailijat 1 | Toyota RJ70 | 190 |
13 | 51 | Rehumäet | Patrol | 155 |
14 | 16 | Team Sipoon pojat | Toyota hilux | 155 |
15 | 37 | Team naapero jr. | Pitkä pätkä Pajero | 150 |
16 | 41 | Team pajero | Mitsubishi Pajero | 150 |
17 | 36 | Afrt | 125 | |
18 | 43 | Villitpippelit racing | Mitsubishi Pajero | 100 |
19 | 40 | Pähäma Hauhon Harhailija | Toyota BJ42 | 45 |
20 | 39 | team pallikuja | Mitsun pajero 2.5 ic gen1 exe | 0 |
21 | 45 | Team RMP | Range Rover | 0 |
22 | 46 | Team PaHäMa 1 | Volvo c303 | 0 |
SAFARI | ||||
sija | NRO | Tiimi | Auto | Pisteet |
1 | 63 | Team Ojala/Jolma | Range rover | 300 |
2 | 62 | Tämä Kelmi racing | Mitsubishi pajero | 210 |
3 | 59 | Team Fubar | Range rover classic | 205 |
4 | 53 | SUNBIILI OY | Mitsubishi pajero | 160 |
5 | 60 | Team HR Fab | Jeep Wrangler | 140 |
6 | 70 | Team BIKEFIN | LR Defender 130 | 130 |
7 | 64 | Crazy ghost x-team | Land Roven Discovery | 115 |
8 | 57 | Kuninkaanmäen sepät | Toyota Bj42 | 105 |
9 | 54 | GT-Katsastus Adventure Offroaders | Suzuki Sj410 | 100 |
10 | 56 | neljänelosta | par-o | 90 |
11 | 55 | Hauhon Harhailijat team 2 | Mitsubishi pajero | 80 |
12 | 58 | Southwest Trade | GMC Jimmy | 70 |
DNF | 61 | Jukka ja pojat | Yamaha rhino | 0 |
Rules ENG
Kilpailu on tarkoitettu maastoautoille (kokonaispaino alle 3500kg)
Kilpailussa ajetaan kolmessa luokassa: Original, Standard, Modified ja safariluokka.
Ajoneuvoissa henkilöluku määräytyy istuimien ja turvavöiden määrän mukaan.
Kaikissa luokissa on vain yksi vinssi sallittu (sijoitus ja vetosuunta vapaa).
Ylimääräiset vinssit sinetöidään katsastuksessa.
Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.
Kaikilla luokilla on samat rastit. Hyväksyttyyn kilpailusuoritukseen vaaditaan yksi hyväksytysti haettu rasti.
Kaikki GPS:ään perustuvat suunnistuslaitteet ovat kiellettyjä.
Digitaalikarttojen käyttö on kielletty.
Lady-tiimeille sallitaan +2 tuumaa korkeammat renkaat.
Kaikille luokille pakolliset varusteet:
Jauhesammutin, minimi 2kg.
Ensiapulaukku.
Toimiva gsm-puhelin.
Hinauspisteet auton edessä ja takana.
Puunsuojaliina ja hinausköysi / liina + 2 sakkelia.
Vasara
Analoginen kompassi
Katsastuksessa on esitettävä edellä mainitut varusteet sekä ajoneuvon asiapaperit
Original
Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus sekä liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 31” (787mm). Autoa saa korottaa jousitusta muuttamalla 51mm. Porttaaliakselit eivät ole sallittuja.
Standard
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 33” (838mm). Porttaaliakselit eivät ole sallittuja, paitsi uaz.
Modified
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 39,5” (1003mm).
Porttaaliakselit ovat sallittuja . Maksimi rengaskoko on tällöin 36” (914mm).
Hydrauliohjaus on sallittu.
Safari
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Luokka on täysin vapaa kaikille maastohenkilöautoille.
Luokalle ei jaeta palkintoja, mutta safariluokankin osallistujat osallistuvat arvontaan.
Maastoauto Rasti safari ft retro 2023 yhteydessä
Nyt on mahdollisuus päästä seuraamaan suunistuskilpailua paraatipaikoilta.
Safari on suunnattu kaikentyyppisille nelivetoisille maastoautoille.
Safari ajetaan finlandtrophy retro kilpailun yhteydessä samoilla ajoalueilla ja samoilla paperi kartoilla kuin kilpailijatkin.
GPS laitteet kielletty eli perinteisen paperi kartan ja kompassin avulla suunnistetaan.
Rastisafariin osallistujille on karttoihin merkattu rastit jotka helpohkojen ajourien varsilla,joilla auton vaurioituminen puihin,kiviin,ym on pyritty minimoimaan.
Toki muitakin rasteja saa hakea oman harkinnan ja kykyjen mukaan.
Rastilla käynti todennetaan autoon oikean etupenkin jalustaan vaijerilla kiinitettävään meistilätkään.
Metsässä rastilla on meisti vaijeriin kiinitettynä jolla lyödään lätkään meistaus.
Auton tulee olla katsastettu.
Vähintään a/t kuvioitu rengas suositellaan.
Vinssi ei pakollinen mutta suositellaan. (Jumitilanteessa joku kyllä aina auttaa)
Pakolliset varusteet.
Kompassi
Vasara
Ea laukku
2kg sammutin
Safarin aikataulu.
Katsastus ja meistilappujen asennus: La 30.9 klo:7.30-8.45
Lähtö: 9.00
Maaliin:15.00
Tulosten julkaisu ja ftretro kilpailun palkintojenjako klo:19.00
Ilmottautuminen:
17.9 klo:24.00 mennessä.
Kilpailun osallistumismaksu, 60€ tulee olla maksettuna ja ilmoitautumisen yhteydessä lähettäkää liitteenä kuva kuitista tai verkkopankkisivun kuvankaappaus.
Kaikilla luokilla pakolliset muut asiat:
Yleisillä teillä tulee noudattaa tieliikennesääntöjä.
Mukana olevat varusteet tulee olla hyvin kiinnitettyinä.
Moottorisahan ja kirveen käyttö ja mukana kuljettaminen on kielletty.
Vinssatessa puita hyväksikäyttäen on käytettävä puunsuojaliinaa ja liina laitettava mahdollisimman alas puun juureen.
Luonnon tarpeeton vahingoittaminen ja roskaaminen on kielletty.
Ulkopuolisen avun käyttö on kielletty rastien ja reittien etsimisessä.
Kartassa merkittyiden alueiden ulkopuolella, ei saa poistua yleisiltä teiltä.
Yli yhden litran öljyvahingot ilmoitettava välittömästi kisatoimistoon.
Nopeusrajoitus kaikilla hiekkateillä max on 60 km/h ellei muuten ole merkitty.
Järjestäjällä on oikeus rajoittaa kilpailijoiden määrää ja muuttaa sääntöjä.
Sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus!
pe 29.9
13.00-17.00 Ilmoittautuminen
14.00-17.30 Katsastus
18.00 Ohjaajakokous
19.00 Kilpailu alkaa
La 30.9
Rasti Safari: Katsastus ja meistilappujen asennus: La 30.9 klo:7.30-8.45
Rasti Safari lähtö: 9.00
9.00-12.00 Pakollinen ruokarasti(käynti)
15.00 Maaliin tulo
Tuloslaskenta
19.00 Palkintojen jako.
Palkintojen jako/ afterpartyt suoritetaan seurapirtillä.
ILMOITTAUTUMINEN
ilmoittautuminen päättyy 17.9 klo 24.00
Ilmoittaudu tästä: https://maasturistit.fi/finland-trophy-retro/ilmoittautuminen-retro-fi/
Kilpailun osallistumismaksu, 130€ tulee olla maksettuna, ilmoitautumisen yhteydessä lähettäkää liitteenä kuva kuitista tai verkkopankkisivun kuvankaappaus.
Rasti Safari osallistumismaksu 60€.
Ilmoittautumislomakkeella voitte myös valita:
Sähköpaikka 10€
Sauna Syväsmäellä 2€/hlö
Lisäruokaliput, 5€/kpl
Lisäpaidat, 25€/kpl
– Maksakaa yhdessä ilmoittautumismaksun kanssa ja viestikenttään, esim: Sähkö 10€
Maksaessa viesti kenttään: ”FT retro 2023 tiimin nimi ja luokka”.
Kilpailumaksu 130 euroa suoritettava tilille Maasturistit Ry, Hirvensalmen Osuuspankki FI33 5054 0220 0201 47
Jälki-ilmoittautuminen 150e.
Yhteystietoja;
Kilpailunjohtaja Sami Juopperi puh. 044 9782830
Katsastus Jami Hämäläinen puh. 045 1337014
Ratamestari Tuomas Vitikainen.
Kilpailualueen yleislehtijakonumerot
312410
314201B
Kisakeskus:
Syväsmäen seurapirtti, Syväsmäentie 83, 52520 Syväsmäki
Finland Trophy-kilpailun historiaa
Offroad-kilpailut alkoivat Syväsmäen ja Merrasmäen maastoissa vuonna 2001. Alkuvuosina järjestävinä seuroina olivat Rover Ystävät ry ja Kisa Äccät. Kilpailukeskus oli Otavan Erämiesten majalla Sorsassa, Merrasmäessä. Vuosina 2003-2006 kilpailut pidettiin nimellä Warn Trophy ja kilpailukeskus oli Letrussa. Vuonna 2007 Maasturistit ry otti ohjat omiin käsiinsä ja alkoi järjestää kisoja alkuperäisellä nimellä Finland Trophy. Kisakeskus siirtyi Otavan Koulutilalle vuosiksi 2007-2009 ja vuonna 2009 Finland Trophy kuului suunnistus-cupiin.
Vuonna 2010 vedettiin henkeä…
Vuonna 2011 virisi taas uusia ajatuksia ja päätimme luopua kaikista digitaalisista apuvälineistä ja palata suunnistukseen kartan ja kompassin kanssa. Rastileimauksessakin palattiin ”rautakaudelle” stanssin, metallilevyn ja vasaran kera. Finland Trophystä tuli Finland Trophy Retro. Samalla hyväksi havaitulla konseptilla olemme järjestäneet kisoja vuodesta 2011, Syväsmäen Seurapirtin toimiessa kisakeskuksena.