Finland Trophy Retro 2020 – Yleisöälue ja kilpailukeskus:  Syväsmäentie 83, Syväsmäki/ Hirvensalmi

Kilpailun alkuun aikaa...

Päivä(t)

:

H(s)

:

Minuutti(a)

:

Second(s)

28.8 2020
Yleisötilaisuuksien rajoitukset kiristyvät syyskuussa! Pyrimme järjestämään Finland Trophy Retro 2020 – kilpailun suunnitelman mukaisesti, noudattaen viranomaisten antamia suosituksia ja ohjeistuksia yleisötilaisuuksien järjestämisestä.
Seuraamme tilannetta aktiivisesti ja tiedotamme viimeistään kun lokakuun rajoitukset ovat selvillä tilanteesta
8.9.2020
Mikäli kilpailu peruuntuu COVID tilanteesta johtuen, eli yleisötapahtumien järjestäminen kielletään, maksetut osallistumismaksut palautetaan!
23.9 2020
Kilpailijat, Alla olevan sivun linkistä löytyy lomake, jonka toivomme täytettävän valmiiksi jo ennen kun ilmoittaudutte:
https://maasturistit.fi/download/lomake1/

 

24.9.2020
Itäsuomen AVI ei ole tiukentanut lokakuun alueellisia rajoituksia, eli yli 50hlö tapahtumia voidaan järjestää jos noudatetaan annettuja ohjeita ja määräyksiä. Eilen paikallinen viranomainen, eli Essote päätti, ettei Mikkelin kaupungin alueella ole syytä jatkaa edellisellä viikolla annettua kieltoa yli 50hlö tapahtumien järjestämisestä.
– Lisäksi tänään Essote on tiedottanut, että huolimatta viimeaikaisista tartunnoista, alueella ollaan yhä epidemian perusvaiheessa.
Teemme yhteistyötä Essoten, eli tartuntatauti viranomaisten kanssa ja julkaisemme tarkempia ohjeita vielä ennen kisaa!

      

 

Yleisölle tapahtumaan vapaa pääsy

Rules ENG

Rules RUS

Kilpailu on tarkoitettu maastoautoille (kokonaispaino alle 3500kg)
Kilpailussa ajetaan kolmessa luokassa: Original, Standard, Modified ja safariluokka.
Ajoneuvoissa henkilöluku määräytyy istuimien ja turvavöiden määrän mukaan.
Kaikissa luokissa on vain yksi vinssi sallittu (sijoitus ja vetosuunta vapaa).
Ylimääräiset vinssit sinetöidään katsastuksessa.
Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.
Kaikilla luokilla on samat rastit. Hyväksyttyyn kilpailusuoritukseen vaaditaan yksi hyväksytysti haettu rasti.
Kaikki GPS:ään perustuvat suunnistuslaitteet ovat kiellettyjä.
Digitaalikarttojen käyttö on kielletty.
Lady-tiimeille sallitaan +2 tuumaa korkeammat renkaat.

Kaikille luokille pakolliset varusteet:
Jauhesammutin, minimi 2kg.
Ensiapulaukku.
Toimiva gsm-puhelin.
Hinauspisteet auton edessä ja takana.
Puunsuojaliina ja hinausköysi / liina + 2 sakkelia.
Vasara
Analoginen kompassi
Katsastuksessa on esitettävä edellä mainitut varusteet sekä ajoneuvon asiapaperit

Original

Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus sekä liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 31” (787mm). Autoa saa korottamalla jousitusta muuttamalla 51mm. Porttaaliakselit eivät ole sallittuja.

Standard

Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 33” (838mm). Porttaaliakselit eivät ole sallittuja, paitsi uaz.

Modified

Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 39,5” (1003mm).
Porttaaliakselit ovat sallittuja . Maksimi rengaskoko on tällöin 36” (914mm).
Hydrauliohjaus on sallittu.

Safari

Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Luokka on täysin vapaa kaikille maastohenkilöautoille.
Luokalle ei jaeta palkintoja, mutta safariluokankin osallistujat osallistuvat arvontaan.

 Kaikilla luokilla pakolliset muut asiat:
Yleisillä teillä tulee noudattaa tieliikennesääntöjä.
Mukana olevat varusteet tulee olla hyvin kiinnitettyinä.
Moottorisahan ja kirveen käyttö ja mukana kuljettaminen on kielletty.
Vinssatessa puita hyväksikäyttäen on käytettävä puunsuojaliinaa ja liina laitettava mahdollisimman alas puun juureen.
Luonnon tarpeeton vahingoittaminen ja roskaaminen on kielletty.
Ulkopuolisen avun käyttö on kielletty rastien ja reittien etsimisessä.
Kartassa merkittyiden alueiden ulkopuolella, ei saa poistua yleisiltä teiltä.
Yli yhden litran öljyvahingot ilmoitettava välittömästi kisatoimistoon.
Nopeusrajoitus kaikilla hiekkateillä max on 60 km/h ellei muuten ole merkitty.
Järjestäjällä on oikeus rajoittaa kilpailijoiden määrää ja muuttaa sääntöjä.

Sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus!

 

pe 2.10

13.00-17.00 Ilmoittautuminen
14.00-17.30 Katsastus
18.00 Ohjaajakokous
19.00 Kilpailu alkaa

La 3.10

9.00-12.00 Pakollinen ruokarasti(käynti)
15.00 Maaliin tulo
Tuloslaskenta
20.00 Palkintojen jako Huvikummussa.

 

ILMOITTAUTUMINEN

ilmoittautuminen päättyy sunnuntaina 20.9 klo 24.

Ilmoittaudu tästä:
Suomeksi

Kilpailun osallistumismaksu, 130€ tulee olla maksettuna ja ilmoitautumisen yhteydessä lähettäkää liitteenä kuva kuitista tai verkkopankkisivun kuvankaappaus.

Maksaessa viesti kenttään: ”FT retro 2020 tiimin nimi ja luokka”.

Kilpailumaksu 130 euroa suoritettava tilille Maasturistit Ry, Hirvensalmen Osuuspankki FI33 5054 0220 0201 47

Jälki-ilmoittautuminen 150e.

yhteystietoja;
Kilpailunjohtaja Tuomas Vitikainen puh. 0500 517890

Katsastus Kimmo Häkkänen puh. 045 6754747

Kilpailualueen yleislehtijakonumerot
312410
314201B

Kisakeskus:
Syväsmäen seurapirtti, Syväsmäentie 83, 52520 Syväsmäki

 Ilmoittautuneet 2020

 

Original (9)

SST Jari Havasalo Marko Harjunen mitsubishi pajero
Kummajätkä offroad team 2+ karva Veli-Matti Laapotti Toni Avikainen suzuki sj410
TemmiTiimi BoysToys Jami Hämäläinen Jimi Hämäläinen Suzuki Samurai
TemmiTiimi Monkeys Simo juopperi V-P haataja Suzuki sj410
Kaurahattu/etsama Jukka Kortelainen Jarmo Huttunen Dacia Duster
Team Naapero Sami Kohvakka Jokke Kohvakka Suzuki sj410
Kummajätkä Offroad team 4 Pasi Kiviranta Teemu Minkkinen Suzuki sj410
Team SuSa Jonne Yli-Ikkelä Marcus Hannus Suzuki Samurai
Kura RT Jesse pylvänäinen Antti Asikainen Uaz Cabriolet

Standart (24)

Kummajätkä offroad team 3 Joni Tuominen Jussi Leskinen suzuki sj410
Team mmc Mikko Soini Klaus Lampinen toyota landcruiser rj70
Valkoinen Harri Pasanen Ville Hurskainen mersu G
team 4x4parts Calle Jarno Halme jeep tj
Team Syväjumi Ilkka Räsänen Antti Soikkeli Mitsubishi pajero
Harbor Cruisers suzuki Jarno Piironen Jarkko Piironen Suzuki sj413
Karhukopla Oskari Karhu Antti Karhu Land Rover Defender 110
M&M Matti Hyytiäinen Mikko Hytiäinen Suzuki sj410
Sussuki team Jukka Johansson Riikka Johansson
Team Jyrsis Jouni Niemi Raimo Niemi Suzuki SJ 413
Team LaHo Samu Laari Jan Hovi Mitsubishi L200
Karaasi 2 Risto Makkonen Antti Linnavuori Land Rover Defender
JJ Jari Kinnunen Jyrki Kinnunen Toyota Hilux ln 110
KARAASI 1 Lauri Linnavuori Valter Bäck range rover classic
MMR Toni Koskinen Ilkka Järvinen Jeep Cherokee
Ductales of Etsama Jarkko Kortelainen Janne Kortelainen Jeep Grand Cherokee
Etsaman nuoriso-osasto Klaus Mesiäinen Kari Saikkonen Nissan Patrol
Team Ekakerta Janne Byman Rami Ruponen Defender
Pähäma 1 Virtanen tapani Santeri seppänen Mitaubishi pajero
PaMaas#2 Reijo Perälä Merja Perälä Suzuki
pertteli halme ville karonen sami mitzubishi naapero
4x4parts-garage Joni Riutta Jukka Juuti jeep zj
Mangrove swamp ecosystem racing Aki Pellonpää Tiia Pellonpää toyota landcruiser bj40
Team All or Nothing Sandro Heide Adrian Baduta Mitsubishi Pajero

Modified (25)

Tem pees heavy gee Pekka Virtasaari Hannu Iso-kuusela MB G
Kummajätkä offroad team 1 Juha Järvinen Jani Lylyoja toyota lJ70
Team naapero JR Henry Kohvakka Jussi Piskonen mitsubishi pajero
Team rojekti Aleksi Syvälähde Markus Raunio toyota LJ
UBMV Antti Heikkilä Timo Syvälähde Mitsubishi Pajero
R team Janne Sormunen Pasi Arvelin toyota rj
Harharasti Mikko Kallio Pertti Leppänen Suzuki SJ410
PaMaas #1 Anssi Perälä Janne Roslund Sinivalkoinen Tötterö
Team Rapakko Niinimaa Marko Antti Mällinen
Offroad Team Turistit Jari Pöyry Tuomo Pöyry Land Rover Discovery
Team Hukassa Ville Paappanen toyota hilux ln65
Team pähäma hukassa Petri miinalainen Tero nieminen Toyota landcruiser lj-70
SavonSuharit Miihkali Rossi Niko Kauppila Toyota Hilux
Temmitiimi soomeholigan Sami juopperi Taneli purhonen Toyota pikkukakkonen
Pähäma / Rmua Samuli Majuri Antti Miinalainen Toyota land cruiser hj60
Myrskylyhty Ari Tuomi Mikko Tuomi Suzuki samurai
Team PäHäMa 1 Tero Pihlaja Jussi Liukkonen Volvo c303
Team MäMäMä Mäkinen Erno Mäenpää Samuli Datsun/ptr
Hauhon harhahailijat Hannu Kuivaniemi Arto Kuivaniemi Mitsubishi pajero
Team Harhaanjohtajat Janne Mankonen Joonas Laitinen Toyota Land Cruiser LJ-70
Team Tikkurilan Romu Ville Nyman Toni Laesmaa Jeep Cherokee
Team Pähäma Jr Samu Hyykoski Peetu Viljamaa Suzuki sj413Lwb
Knockout offroad Kalle Mikkola Jari Kauppi jeep xj
Team Jjk-fix Janne Kesonen Erkki Kujala ikiliikkuja lj70
Lost Campers Esa Haaslahti Suzuki Jimny

Safari (9)

Vannepaja Esa Mäkelä Aki Korhonen
Sunbiili Oy Marko Ojaniemi Janne Altonen Motsubishi pajero
Team Ojala/Jolma hannu ojala Harri Ojala Range Rover
South West Trade Saku Ahonen Marko Raitanen GMC Jimmy 454cid
Kuninkaanmäen sepät Sami Lökström Jouni Mäkinen Toyota landcruiser bj42
Rossila Racing Team Tuure Ruhanen Janne Björninen Liisinki pajero
GT-Team Tatu Toivanen Sami Avikainen Jeep Wrangler -90 Jurassic Park -edition
Hauhon harhaiijat 2 Jussi Sillanpää Antti-Jussi Lanki mitsubishi pajero
Neljänelosta.auto Veikko Puikkonen Veera Puikkonen Patrol

 

Finland Trophy-kilpailun historiaa

Offroad-kilpailut alkoivat Syväsmäen ja Merrasmäen maastoissa vuonna 2001. Alkuvuosina järjestävinä seuroina olivat Rover Ystävät ry ja Kisa Äccät. Kilpailukeskus oli Otavan Erämiesten majalla Sorsassa, Merrasmäessä. Vuosina 2003-2006 kilpailut pidettiin nimellä Warn Trophy ja kilpailukeskus oli Letrussa. Vuonna 2007 Maasturistit ry otti ohjat omiin käsiinsä ja alkoi järjestää kisoja alkuperäisellä nimellä Finland Trophy. Kisakeskus siirtyi Otavan Koulutilalle vuosiksi 2007-2009 ja vuonna 2009 Finland Trophy kuului suunnistus-cupiin.

Vuonna 2010 vedettiin henkeä…

Vuonna 2011 virisi taas uusia ajatuksia ja päätimme luopua kaikista digitaalisista apuvälineistä ja palata suunnistukseen kartan ja kompassin kanssa. Rastileimauksessakin palattiin ”rautakaudelle” stanssin, metallilevyn ja vasaran kera. Finland Trophystä tuli Finland Trophy Retro. Samalla hyväksi havaitulla konseptilla olemme järjestäneet kisoja vuodesta 2011, Syväsmäen Seurapirtin toimiessa kisakeskuksena.